St. Nicolaus – trade

Klasik sa na nič nehrá

Ako sme low-endový brand uchopili inteligentne a s humorom

St. Nicolaus Klasik je značka tradičných liehovín, ktorá sa teší dlhodobej popularite. Široké portfólio príchutí v kombinácii s dostupnou cenou z nej robí stálicu mnohých pohostinstiev a obchodných reťazcov.

Nečudo, že ide o bestseller z bohatého portfólia St. Nicolausu. Dokáže však „ľudová“ značka obstáť v ére sociálnych sietí? Je možné efektívne osloviť aj mladšiu cieľovú skupinu? Ustojí Klasik svoje pozície aj v dnešnom „trendy“ svete?

Úspešnú spoluprácu s Klasikom sme odštartovali uvedením konceptu Ako hovorí Klasik. Výborne nám pomohol zadefinovať jeho hodnotový svet, ktorý sa na nič nehrá, so všetkým si svojsky poradí a vždy má poruke trefný komentár. Koncept už niekoľko rokov generuje potenciál na množstvo vtipných hlášok, ktoré sa stali poznávacím znamením Klasika – nielen v OOH či v POS materiáloch, ale najmä v príspevkoch na Facebooku.

Konzistentná komunikácia na fanpage St. Nicolaus Klasik priniesla značke tisíce nových fanúšikov. Prelomovou udalosťou pre brand bol redizajn fliaš a etikiet v roku 2017. Asi si viete predstaviť, aká výzva pre značku to je, ak sa rozprávame o miliónoch predaných Klasikov ročne. Rozhodli sme sa pre pomerne odvážny krok. Namiesto nudného porovnávania starých a nových etikiet sme fanúšikom značky pripravili Súboj Klasikov.

Vsadili sme na ľudskú hravosť a súťaživosť. Fanúšikovia celý mesiac hlasovali za svoje obľúbené príchute, pričom v príspevkoch boli vždy výrazne vyobrazené nové etikety. Aj skalní priaznivci tak mohli postupne prijať redizajn za svoj a navyše sa pri súťažení skvelo zabavili. Klasik takto nielen zvýšil engagement a hravou formou nenásilne odkomunikoval redizajn, ale sa ešte navyše dozvedel aktuálny ranking svojich príchutí u ľudí. Mimochodom, zvíťazila Kopaničiarska hruška.

V roku 2019 bol na Slovensku športovou udalosťou číslo jeden svetový hokejový šampionát. Klasik sa opäť vytiahol. Ako tváre online kampane sme využili legendárnych fanúšikovských Klasikov – bradatých bratov, ktorí ako BRADRS burcovali virtuálne davy počas MS v hokeji 2019. Kampaňové videá dosiahli rekordný organický reach a inšpirovali fanúšikov k spontánnemu posielaniu fotografií s BRADRS na štadiónoch.

Low-end produkt si zaslúži viac než lacné vtipy. Klasik si za uplynulé roky jasne vyčlenil svoj komunikačný priestor a je pripravený naďalej zabávať svoje publikum.