Liga za duševné zdravie

Kampaň, ktorá nikoho nezaujíma

Ako môže reklama skutočne pomôcť dobrej veci

Téma duševného zdravia je na Slovensku tabu. Štatistiky sú alarmujúce, ale problému nevenuje dostatočnú pozornosť štát ani verejnosť.

Liga za duševné zdravie je nezisková organizácia, ktorá sa to 20 rokov snaží zmeniť. Neúspešne. Absolútnym výkričníkom je fakt, že jediná celoslovenská 24-hodinová linka dôvery Nezábudka je už 12 rokov vypnutá, hoci počas svojho fungovania dokázala zachrániť až 70 životov ročne.

Takto vyzerala situácia, v ktorej nás Liga poprosila o pomoc.

V prvom rade sme si pomenovali problém. NEZÁUJEM. Povedali sme si, že ak chceme pomôcť tým, ktorí to najviac potrebujú, najprv musíme vyliečiť nezáujem. Najväčšiu prekážku sme tak obrátili na nápad a pripravili sme Kampaň, ktorá nikoho nezaujíma. Práve cez nezáujem sme získavali… záujem.

Od Videa, ktoré nikoho nezajíma, po prácu s influencermi, ktorí výnimočne preklápali záujem zo seba na tých, ktorým sa žiadneho nedostáva: to všetko prispelo k tomu, že kampaň sa napriek miniatúrnemu budgetu dostala k viac ako pol miliónu ľudí a vo verejnej zbierke sa aj s nižším počtom dobrovoľníkov v uliciach podarilo vyzbierať viac peňazí, ako rok predtým.

A to najdôležitejšie? Linku dôvery Nezábudka sa po 13 rokoch podarilo konečne obnoviť. Dnes sa ľudia aj v tých najťažších okamihoch môžu porozprávať s odborníkom. Po prvých pár mesiacoch fungovania už Nezábudka zaznamenala tisícky telefonátov.