Freshmarket

Poctivé farmárske produkty

Ako nestratiť verných zákazníkov a zároveň získať množstvo nových

V roku 2015 sa Freshmarket sťahoval na novú adresu. Už za relatívne krátku dobu svojho fungovania sa stihol stať pojmom. Vytvoril si komunitu verných zákazníkov a predajcov, ktorí ho nevnímali len ako ďalšiu tržnicu, ale vytvorili si k nemu puto. O to väčšie riziko sa skrývalo v chystanej zmene: Freshmarket mal byť omnoho väčší, modernejší, k trhu mali pribudnúť gastro prevádzky – to všetko znelo priam hrozivo pre ľudí, ktorí na ,,ten svoj Freshmarket” nedali dopustiť.

Našou hlavnou úlohou bolo odkomunikovať zmenu adresy a tiež zdvojnásobiť počet Facebook fanúšikov (v tom čase ich bolo vyše 4000). Ako nestratiť tých verných a zároveň získať nových?

Vedeli sme, že v prvom rade treba čo najlepšie porozumieť komunite a jasne potvrdiť imidž, ktorý si tržnica dovtedy vybudovala. Preto sme zadefinovali hlavnú propozíciu značky: poctivé farmárske produkty.

Na základe toho sme pripravili kampaň, ktorá informovala o presune Freshmarketu. Pracovali sme v nej so symbolmi lokalizačných pinov, ktoré sme vytvorili zo skutočných, poctivo nafotených potravín. Poctivo sme sa vrhli aj na sociálne siete. Vytvorili sme podrobný edičný plán so zaujímavými informáciami o jednotlivých potravinách, predstavovaním predajcov či vychytávkami nového Freshmarketu, ktorý každým postom potvrdzoval propozíciu poctivých farmárskych produktov.

Výsledok bol mimoriadne pozitívny. Starí zákazníci si zvykli na zmenu a noví začali dramaticky pribúdať. Freshmarket je dnes veľmi populárnou tržnicou aj vyhľadávaným miestom na obed. Oproti pôvodným vyše 4000 fanúšikom na Facebooku ich má dnes vyše 36 000. Skrátka, poctivo nastaviť celú komunikáciu má rozhodne zmysel.