ESET

Globálna komunikačná stratégia značky ESET

Ako sme neznámej firme pomohli stať sa globálnym brandom

Začiatkom roka 2007 sme sa v malej kancelárii v centre Bratislavy stretli so zástupcami jednej slovenskej firmy. Bola to prakticky neznáma značka. Volala sa Eset.

Mali celkom dobre rozbehnutý predaj svojho softvéru NOD32 a práve uvádzali na trh nový, sofistikovanejší produkt. Firma mala ambiciózne plány, no problémom bola nízka znalosť brandu.

Našou úlohou bolo vypracovať globálnu komunikačnú stratégiu. Po sérii rozhovorov s majiteľmi firmy a výsledkoch prvých prieskumov sme klientovi navrhli zastrešiť jeho produkty pod jednou značkou. Tak vznikol Eset Smart Security a Eset NOD32 Antivirus.

Aby sme aj vizuálne podčiarkli ich spoločnú identitu, potrebovali sme vyvinúť silný zjednocujúci prvok. Nebolo to ľahké, pretože musel fungovať na celom svete a navyše mal zhmotniť niečo také abstraktné, ako je umelá inteligencia. Ešte k tomu jednoducho, zapamätateľne a atraktívne. Tak sa zrodil android. Dokonalý stroj, ktorý vyzerá a myslí ako človek, a zároveň je miliónkrát silnejší a výkonnejší. Vďaka charizmatickému androidovi získal Eset nezameniteľnú identitu.

Zvyšok príbehu pozná asi každý. Firma dosiahla celosvetový úspech. Má už viac ako 100 miliónov používateľov a nestále pribúdajú noví a noví. V oblasti bezpečnostných softvérov patrí Eset medzi top 5 produktov na svete.

Takto sa malá slovenská značka stala globálnym brandom. Sme radi, že sme mohli byť pri tom a už vyše 10 rokov jej pomáhame rásť ďalej.